تاپ استیج

سایت های مرتبط

راهنمای خرید میکروفن اجرای زنده

در حال بارگذاری پخش کننده...

میکروفون ها یکی از مهم ترین تجهیزاتی هستند که برای ضبط صدای یا انتقال صدا،به تجهیزات صوتی در خانه استودیو یا در زمان دی جی (DJ) کردن مورد استفاده قرار می گیرند .میکروفن را می توان مبدل فشارهای اکوستیکی به جریان الکتریکی دانست.اما میکیروفن ها به نسبت کاربری از نظر ساختار باهم تفاوت دارند. همین موضوع  باعث شده تا خریدار هنگام انتخاب میکروفون مناسب خود سردرگم شود. در راهنمای خرید میکروفون قصد داریم تا به تفاوتها و  انواع میکروفون ها اشاره کنیم و نکاتی که باید هنگام خرید میکروفون منناسب دی جی در نظر بگیرید را به شما آموزش دهیم.یک دی جی حرفه ای قطعا نیاز به یک میکروفن دارد. در کلاس آموزش دی جی بیشتر به علت این موضوع اشاره خواهیم داشت

میکروفن مناسب کار دی جی

چه میکروفونی مناسب دی جی ؟

به طور کلی می توان گفت که یک میکروفون خوب،میکروفونی است که بتواند صدای واقعی شخص (دی جی ) یا ساز و یا منبع صوتی خود را به دقیق تر شکل ممکن ضبط کند. اما جالب است بدانید که بسیاری از مهندسین صدا در طول زمان از میکروفون ها و یا پری امپ هایی استفاده کرده اند تا بتوانند رنگ خاصی را به صدا های ضبط شده خود اضافه کنند. منظور از رنگ صدا، این است صدایی که ضبط می شود دقیق نیست و با استفاده از تغییر بازه فرکانسی، به صدا هایی تبدیل می شود که برای گوش ما خوشایند است.

این تغییر صدا عمدتا هنگامی رخ می دهد که شما میکروفون خود را قبل از کارت صدا به پری امپ و یا یک چنل استریپ و یا هر نوع پروسسوری متصل کرده باشید. اما در راهنمای خرید میکروفون دی جی بیایید دقیق تر این زنجیره را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که هنگام ضبط، چه اتفاقاتی رخ می دهد

میکروفن دی جی DJ
چه میکروفونی برای کار دی جی خوبه ؟

انواع میکروفن

میکروفن ها را می توان از نظر ساختار یا نوع کارکرد به ۳ دسته تقسیم کرد

  1. میکروفن‌های داینامیک
  2. میکروفن‌های کاندنسر
  3. و میکروفن‌های ریبون

هر کدام از این سه نوع میکروفن میزیتهایی دارند که انها برای انجام کاری خاص مناسب می کند.

میکروفن مناسب دی جی
راهنمای خرید میکروفن

1.میکروفن داینامیک ( dynamic )

ساختار میکروفن های دینامیک به گونه ای است که در مقابل صدای زیاد یا ضربه مقاومت زیادی دارند.میکروفن‌های داینامیک از حساسیت صوتی ضعیف برخوردارند، که باعث می‌شود برای منابع صدای بلند بی نقص باشند. به همین دلیل است که شما اغلب آن‌ها را در هنگام اجرای زنده در مقابل سازهای پر صدا مانند درام مشاهده می‌کنید.چون محلی که دی جی می ایستد هم معمولا از نیوزها خارجی زیادی وجود دارد میکروفن دینامیک برای دی جی مناسب ترین گزینه است.

از آنجایی که این میکروفن ها زیاد حساس نیستند، بسیار متنوع هستند. و به همین دلیل  آن‌ها معمولاً ارزان‌ترین نوع میکروفن درهمه انواع میکروفن ها هستند.

االگوی صوتی دریافت میکروفن های دینامیک به صورت یک طرفه (cardioid)  است این بدان معنی است که این میکروفن ها بهترین پاسخ فرکانسی را به صداهایی دارند که مستقیما در روبروی آنها قرار بگیرد. این موضوع  در اجرایهای  زنده گروهی و جاهای پر صدا باعث میشود صداهای اطراف خیلی کم وارد آن شود.

2.میکروفن خازنی (condenser)

اساس کار این نوع میکروفن به گونه ای است که حساسیت بالایی دارد.به همیمن دلیل در جاهای پرصدا نمیتوان به راحتی از این نوع میکرو فن استفاده کرد.میکرو فن های خازنی که بعضا به انها استاتیک هم گفته میشه برعکس دینامیک در مقابل ضربه و صداهایی با شدت بالا بسیار حساس اند.

حساسیت بالا برای میکروفن کاندنسر سبب می شود صدا را با بیشترین جزییات تبدیل کند.قرار دادن پاپ شیلد در مقابل این نوع میکروفن ها برای جلوگیری از ایجاد تغییرات بر اثر برخورد هوای خروجی از دهان است.باید بدانید میکروفن خازنی برای فعال شدن نیاز به تغذیه دارد.ولتاژ +۴۸ ولت که ولتاژ شارژ خازن این میکروفن ها است باید بر روی کارت صدا یا مکیسر صدابرداری شما روشن باشد.این میکروفنها با الگوهای قطبی (omnidirectional/figure 8/cardioid) در بازار موجود هستند.

.میکروفن نواری (ribbon)

میکروفن ریبوت از قدیم ترین ها در صنعت صدا شناخه میشود.ساختار شبیه به میکروفن ای دینامیک دارند اما بسیار کارامد.این میکروفن ها در فرکانسهای بالا بسیار خوب عمل می کنند.میکروفنهای نواری نسبت به ضربه و صدای شدید بسیار حساس هستند و به راحتی معیوب می شوند.

میکروفن های ریبون هیچ قطعه الکترونیکی فعال یا پیش تقویت کننده داخلی ندارند. به همین دلیل ، امپدانس ورودی پیش تقویت کننده که به آن وصل شده اند برای صدای تولید شده توسط میکروفن بسیار مهم است. اگر امپدانس خیلی کم باشد ، پاسخ فرکانس ، به ویژه در قسمت پایینی ، تغییر می کند و ممکن است روبان میرایی شود ، و در نتیجه خروجی با فرکانس بالا کاهش می یابد.تاپ استیچ با توجه به ساختار میکروفن ها که مطرح شد میکروفن داینامیک را مناسب ترین نوع برای اجرا میداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط