تاپ استیج

سایت های مرتبط

انواع دی جی

دی جی ها براساس محلی که کار میکنند یا مقدار وظایفشان به چند دسته تقسیم میشوند. می‌توان گفت که در حالت کلی ۶ نوع دی جی وجود دارد که هرکدام در حوزه تخصصی مربوط به خود فعالیت می‌کنند.اینجاست که شما به‌عنوان کسی که می‌خواهید آموزش دی جی را سپری کنید باید از همان ابتدای کار، هدف خود را تعیین کنید و بدانید که دقیقاً می‌خواهید وارد کدام حوزه از حرفه دی جی شوید.

تاپ استیج به‌عنوان مرجع معتبر آموزش دی جی در ایران، در هر حوزه‌ای که می‌خواهید متخصص شوید، همراه شما خواهد بود. در ادامه به معرفی انواع دی جی می‌پردازیم:

1.دی جی کلاب (Club Dj)

اولین مورد انواع دی جی ، دی جی‌ها، Club DJ است. دیجی کلاب را می‌توان به‌نوعی دیجی مهمانی‌های بزرگ و چندین هزار نفره نیز نامید. این مدل از دی جی‌ها می‌توانند به‌صورت تخصصی و تنهایی پخش آهنگ‌های شاد را در استادیوم‌ها، دورهمی‌های بزرگ و جشن‌های چندهزار نفری بر عهده بگیرند. بیشتر از همه تجربه آنان در مدیریت دورهمی‌های بزرگ برای اجرایی شاد و بی‌نظیر کمک می‌کند

2.  دی جی رادیویی (Radio DJ)

ظهور رسانه‌های مختلف ازجمله رادیو، بر کار دی جی‌ها نیز تأثیر گذاشته و باعث ورود آن‌ها به این حوزه شده است. نکته‌ای که در مورد کار دی جی‌های رادیویی وجود دارد، بحث قوانین و مقررات است. چراکه رادیو یک نهاد رسمی است و قطعاً قوانین مربوط به خود را دارد که دی جی رادیویی باید آن‌ها را رعایت کند.

3.   دی جی سیار (Mobile DJ)

سومین مورد در موضوع شناخت و آموزش انواع دی جی ، Mobile DJ یا دی جی سیار است. همان‌گونه که از نام این افراد مشخص است، این نوع دی جی‌ها، تجهیزات قابل حمل همراه خود دارند و می‌توانند در هر مکان و فضایی شروع به کار کنند.دی جی سیار معمولاً از تجهیزاتی مانند میکروفون، کنترلر دی جی، سیستم‌های قابل حمل و آمپلی‌فایر برای کارشان استفاده می‌کنند. این نوع دی جی‌ها اصطلاحاً به «دی جی‌های همیشه در دسترس» نیز معروف‌اند و می‌توانند به‌خوبی مهمانی‌های مختلف را اداره کنند.بیشترین نوع دی جی های ایرانی در این دسته بندی قرار میگیرند

4.  دی جی عروسی

این دسته از دی جی‌ها به مستر تشریفات یا MC نیز معروف‌اند. آن‌ها به‌صورت تخصصی در عروسی‌ها و مراسم‌های نامزدی فعالیت می‌کنند. نکته مهم در رابطه با کار دی جی‌ برای عروسی این است که آن‌ها از هر نوع آهنگی نمی‌توانند برای شاد کردن جمع استفاده کنند.

چراکه عروسی حس و حال خاص خود را دارد. به‌عنوان مثال شما نمی‌توانید از یک آهنگ راک برای پخش در یک مراسم نامزدی استفاده کنید. بنابراین اگر خواهان آموزش دی جی در حوزه عروسی هستید و می‌خواهید در این زمینه فعالیت کنید، باید حتماً به چنین مواردی توجه نمایید.

Turntablist Dj.5

ای خراش دهننده یا کنترل کننده شناخته می شوند. آن ها با استفاده از ترن تیبل، میکسر و هدفون، به همراه چند سمپل های خاص ، میکس های زنده انجام می دهند. ترن تیبلیست ها نیاز به مهارتی شامل حرکت ظریف دست دارند که سال ها تمرین برای یادگیری صحیح آن طول می کشد. اغلب آن ها حرکات ویدئویی از بهترین حرکات خود را تولید می کنند، و آن ها را در مسابقاتی مانند مسابقات DMC اجرا میکنند.

6.دی جی / تهیه‌کننده (DJ/producer)

این نوع دی جی نیز خلاقیت زیادی دارد و با استفاده‌ از daw اقدام به ساخت یک قطعه جدید میکند. بیشتر طرفداران این سبک را طرفداران موسیقی خانگی و دنیای EDM تشکیل می‌دهند.یک کار جالبی که این دسته از دی جی ها انجام میدهند ساخت مجدد یک قطعه با ملودی، ریتم و حس و حال متفاوت است.به این کار دی جی اصطلاحا ریمیکس (remix) گفته میشود.دی جی که بخواهند ریمیکس یک قطعه را تولید کند نیاز به دانش موسیقی و خلاقیت زیادی دارد.

هر کدام از سبک های دی جی کردن که در بالا توضیح دادیم نیاز به مهارت خاصی خود را دارند. در کلاسهای آموزش dj در تاپ استیچ درباره تمام ای سبک ها صحبت خواهیم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط