تاپ استیج

سایت های مرتبط

دیجی (DJ) عروسی

بهترین دی جی ها و گروههای حرفه ای ایرانی مناسب جشن عروسی

بهترین و کامل‌ترین خدمات دی جی عروسی  (DJ)

از گذشته تا به حال، موسیقی جزو ارکان اصلی پیوند انسان‌ها به یکدیگر بوده است. موسیقی باعث به وجود آمدن شادی و نزدیکی میان افراد می‌شود. ازاین‌رو یکی از موارد مهم که در مجالس شادی مانند جشن‌های تولد، مراسم عروسی، مهمانی و دورهمی‌های دوستانه همواره حضور آن احساس می‌شود موسیقی است که باعث تداوم شادی و پای‌کوبی خواهد شد. در این میان مراسم عروسی به دلیل اهمیت خاص آن برای افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و اهمیت استفاده از موسیقی خوب نیز در آن به‌مراتب بیشتر است. یکی از مواردی که می‌تواند در این امر به شما کمک کند بهره‌مندی از یک دی جی (DJ) عروسی حرفه‌ای است که بتواند مراسم و موسیقی را به شکل دلخواه شما مدیریت و اداره نماید.

دی جی عروسی

به چه کسی دیجی عروسی گفته می‌شود؟

به‌طورکلی دی جی به فردی گفته می‌شود که وظیفه مدیریت موسیقی یک مراسم را بر عهده دارد و بر اساس یک سری آهنگ میکس شده و متناسب با شرایط و حال‌وهوای مراسم، آن‌ها را پخش می‌کند. البته در این میان برخی دی جی‌ها وظیفه اجرای موسیقی و خوانندگی را نیز بر عهده می‌گیرند که طیف کاری وسیع‌تری را شامل می‌شود. دی جی‌هایی هم هستند که علاوه‌بر مدیریت موسیقی، مهارت نورپردازی دارند. این افراد متناسب با فضای مراسم و موسیقی در حال پخش، نورپردازی سالن را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهند تا حال‌وهوای آهنگ متناسب‌تر شود. طبیعی است دیجی (DJ) عروسی که بتواند با رقص نور زیبایی مجلس را دوچندان کند از تجهیزات بیشتری دارد و درنتیجه قیمت پرداختی به آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

تجهیزاتی مورد نیاز دی جی عروسی

ازآنجایی‌که دی جی‌ها عضو مستقلی از مراسم به شمار می‌روند، تأمین وسایل و تجهیزات مورد نیاز بر عهده خود دی جی عروسی است. به‌طورکلی تمامی DJها دارای یک سری تجهیزات مشترک هستند که بسته به نوع فعالیت آن‌ها می‌تواند تعداد لوازم آن‌ها کمتر یا بیشتر باشد

کنترلر دیجی عروسی

اصلی‌ترین وسیله‌ای که هر دی جی عروسی برای آغاز کار به آن نیاز دارد ست دی جی و کنترلر است. این تجهیزات به دی جی امکان می‌دهد تا موسیقی را کنترل کند و در مواقع لزوم افکت‌های صدایی مختلفی را به آن اضافه کند. همچنین بخشی از وظیفه میکس کردن آهنگ‌ها نیز بر عهده کنترلر‌ها است.

لپ‌تاپ دی جی عروسی

 

لپ‌تاپ برای کارهای متفاوتی به کار گرفته می‌شود که به نوع تجهیزات دیجی عروسی مرتبط است. لپ‌تاپ امکان مدیریت موسیقی را برای دی جی‌هایی که از کنترلر استفاده می‌کنند فراهم می‌کند. همچنین لپ‌تاپ برای کسانی که دارای ست کامل دی جی هستند این امکان را می‌دهد تا بانک آهنگی خود و آلبوم‌هایی که قصد میکس کردن آن‌ها را با یکدیگر دارند با دستگاه تبادل کنند.

دیجی (dj) عروسی

هدفون برای دی جی عروسی

هدفون دی جی عروسی علاوه‌بر داشتن کیفیت بالا و تفکیک صدای خوب، باید سبک نیز باشد. سبک بودن هدفون برای دی جی‌ها ازآنجایی حائز اهمیت است که باید آن را در زمان طولانی از برگزاری مراسم بر روی سر خود قرار دهند. درواقع اگر هدفون وزن بالایی داشته باشد در استفاده‌های طولانی‌مدت باعث آزار سر و گوش‌ها خواهد شد. علاوه‌براین هدفون باید از قابلیت نویز کنسلینگ خوبی نیز برخوردار باشد. چراکه معمولاً چنین مراسم‌هایی با صدای جیغ و دست همراه است، بنابراین هدفون باید به‌گونه‌ای باشد که با قرار گرفتن روی گوش‌ها صدای محیط را تا حد قابل قبولی خنثی کند. این مسئله به دی جی امکان تسلط و تمرکز بیشتر روی آهنگ‌های در حال اجرا را می‌دهد.

اسپیکر دی جی عروسی

دی جی‌هایی که به‌صورت سیار فعالیت می‌کنند به یک سیستم صوتی و اسپیکر با کیفیت نیز نیاز دارند. مهم‌ترین مسئله در انتخاب اسپیکر مناسب، وزن پایین و قابلیت حمل‌پذیری بالای آن‌ است. همچنین کیفیت اسپیکرها در تفکیک صدا و بیس قوی موارد دیگری هستند که دی جی عروسی باید به آن‌ها توجه کنید.

میکروفن

امکان تعامل با افراد حاضر در مراسم با میکروفن برقرار می‌شود. ازآنجایی‌که وظیفه اصلی دی جی مدیریت صحنه می‌باشد، برقراری تعامل صحیح با افراد حاضر در مجالس یک نکته کلیدی به شمار می‌رود. این مسئله در کیفیت اجرای دی جی (DJ) عروسی نیز تأثیر بالایی خواهد داشت.

اگر DJ علاوه‌بر مدیریت موسیقی در زمینه نورپردازی مجالس نیز فعالیت کند، به تجهیزاتی برای ایجاد نورهای زیبا نیاز خواهد داشت. البته وسایل نورپردازی در مقایسه با سایر لوازم دی جی عروسی از اهمیت پایین‌تری برخوردار است.

در کنار این موارد همراه داشتن سمپل‌ها و میکس‌های از پیش ساخته شده نیز برای روند انجام کار دی جی لازم است. همچنین دی جی می‌تواند بانک موسیقی خود را با سمپل‌ها میکس کند تا آن را مطابق با سلیقه افراد و حاضرین در مراسم شخصی‌سازی نماید

وظابف دیجی عروسی

در ایران یک دی جی عروسی به جز پخش موزیک برای مهمان ها وظایف مهم دیگری نیز به عهده دارد.بیشتر عروسی ایرانی ها در تالارها برگزار میشود.معمولا دی جی عروسی برای گرم کردن محفل و ایجاد شو ور شوق در مهمان ها از اصطلاحات مرسوم ایرانی استفاده میکند.دعوت کردن مهمان ها برای اضافه شدن به پیست رقص یکی دیگر از کارهای دی جی عروسی است.در شب عروسی ، معمولا عروس و داماد یک رقص دونفره دارند یک  دی جی حرفه ای باید مهمان ها را برای شرکت در رقص دونفره مدیریت کند.بریدن کیک هم از دیگر رسوم شب عروسی است.برای اینکه عروس داماد با هماهنگ این کار انجام دهند DJ عروسی به همراه مهمان ها با شمارش معکوس عروس داماد را تشویق به بریدن کیک میکنند.توجه داشته باشید که همه این ها نیاز به فن بیان و مدیریت قوی دارد.

پوشش DJ عروسی

در یک مراسم عروسی پوشش فردی که در راس مراسم است خیلی اهمیت دارد.معمولا دی جی عروسی روی یک استیچ بلندتر از بقیه قرار میگیرد که به همه مهمان ها اشراف کامل داشته باشد.متقابلا مهمانها هم به دی جی دید دارند.به همین دلیل دیجی عروسی باید یک پوشش در شان مهمان ها و مراسم عروسی داشته باشد.به عنوان کسی که سالها در عروسی اجرا داشته خوب میدانم پوشیدن لباس رسمی برای دی جی چقدر سخت و خسته کننده است.اما برای احترام به میزبان حتما باید این کار صورت بگیرد.

آهنگهای شب عروسی

یک دیجی عروسی حرفه ای به خوبی میداند که برای هر لحظه باید چه موزیکی به اجرا بذارد.از لحظه ورود عروس و داماد به سالن تا لحظه پایان جشن عروسی موزیک ها باید متناسب با حال و هوای سالن و مهمان ها باشد.موزیک برای رقص دو نفره ،موزیک مخصوص برای رقص چاقو،موزیک مخصوص برای بریدن کیک ،رقص پدر و مادر و حتی موزیک برای پرت کردن دسته گل عروس برای مجردهای جشن که رسم فان در عروسی است.

محل قرار گیری دیجی عروسی در تالار

در مکانهایی که محل گردهمایی عمومی است معمولا یک سکو برای قرار گرفتن سخنران تعبیه شده.در تالارهای عروسی هم همین سکو موجوده که محل قرار گرفتن دیجی عروسی یا گروه موسیقی است.این سکو باید به گونه ای باشد که فرد دی جی هم به مهمانها اشراف کامل داشته باشد هم به محلی که عروس یا داماد نشستند.

تاپ استیج بهترین برگزارکننده برنامه‌ها و مجالس شما

مجموعه تاپ استیج با داشتن سابقه طولانی در زمینه آموزش دی جی و برگزاری مراسم‌های مختلف می‌تواند در ساختن یک شب شاد و به‌یادماندنی به کمک شما بیاید. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت مجموعه به آموزش‌ها و دوره‌هایی که توسط اساتید ما برگزار می‌شوند دسترسی پیدا کنید. همچنین در وب‌سایت ما با راهنمای خرید جامع تجهیزات و لوازم مخصوص DJ نیز آشنا خواهید شد. برای رزرو و تعیین وقت برای دی جی عروسی از طریق راه‌های ارتباطی مجموعه با ما تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط