تاپ استیج

سایت های مرتبط

تعمیر دستگاه دی جی

تعمیرات تخصصی دستگاه دی جی

در ابتدا باید بدانید تعمیر دستگاه دی جی کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و دانش فراوان دارد.بیاید بررسی کنیم ببینم چرا یک دستگاه دی جی خراب میشود یا اینکه چه عواملی باعث زودتر خراب شدن قطعات یک دستگاه میشوند. یک دستگاه ساده مانند DDJ 400  پایونیر از چند قسمت تشکیل شده.راستی دستگاهای دی جی کنترلر با استند فرق دارند.کنترلر ها برای کار کارکرد وابسته به نرم افزار هستند.۴۰۰ هم جز کنترلر های دی جی محسوب میشود.بریم سراغ قسمت های مختلف یک دستگاه دی جی

تعمیر دستگاه دیجی
تعمیر حرفه ای دستگاه دی جی پایونیر

بررسی اجزای مختلف یک دستگاه دی جی

بر روی یک دستگاه دیجی DJ ساده بیشترین چیزی که به چشم میخوره ناب هستند.ناب ها همان متغییر گرد چرخی اند که کاربرد های زیادی دارند.شاستی های کوچک و بزرگ هم روی دستگاه دی جی فراوان دیده میشه.پدها هم که همان بالشتکی های کوچک اند که کاربرد زیادی دارند.بریم سراغ فیدرها که تعداشون زیاد نیست ولی خیلی مهم اند.فیدرها هم متغیرهای کشویی روی دستگاه شما اند. مانند چنل فیدر یا تمپو فیدر. روی دستگاه دی جی اتصالات فراوانی وجود دارند که خیلی مهم اند.در آخر مدارات داخلی که این ابزارها بر روی آن سوار میشوند.حالا میخوایم بررسی کنمک ببنیم کدام یک از این قطعات زودتر و چرا خراب میشوند

تعمیر تخصصی دستگاه دی جی
تعمیر تخصصی دستگاه دی جی

بررسی و تعمیردستگاه دی جی با فیدر معیوب

فیدرها تقریبا در ربته یک خرابی دستگاهای دی جی قرار قرار دارند.چندین عامل میتواند باعث اختلال یا معیوب شدن این قطعات شود.اولین باید بدانید فیدر یک مقاومت متغیر کشویی که با تغییر ظرفیت به نرم افزار پیغام جابجایی ارسال میکند.در تعمیر دستگاه دی جی دانش الکترونیک و نرم افزار خیلی اهمیت دارد.از اصلی ترین عواملی که باعث خرابی این قطعه میشود ورود گرد و خاک به دستگاه دی جی شماست.راهکارش چیه ؟ اگر سافت کیس استفاده میکنید دقت کنید کیف شما پرز پس نده ، چون ورود همین پرزها میتواند دستگاه دی جی شما را خراب کند.دوم در هنگامی که از دستگاه استفاده نمیکنید با روکش غیره پارچه ای روی آن را بپوشانید.با توجه به محیطی که از دستکاه دی جی استفاده میشود امکان دارد مایعات وارد دستگاه دی جی شما بشود.باتدا دستگاه را سریعا خاموش کنید سپس تا خشک شدن کامل دستگاه را روشن نکنید.اگر این مایع شیرین باشد که مشکل ساز میشود.حتما قبل از روشن کرد با یک متخصص مشورت کنید.

تعمیر میکسر دی جی
تعمیر میکسر دی جی

بررسی و تعمیردستگاه دی جی با ناب معیوب

در تعمیر دستگاه دی جی نابها در رتبه دوم قرار دارند.ناب ها هم مانند فیدرها به گرد و خاک و مایعات حساس اند اما دیرتر خراب میشیوند.ناب ها در الکترونیک با نام  پتانسیومتر شناخته میشوند.اینها هم با تغییر ظرفیت مقاومت داخلی جایگاه خود را اعلام میکنند. ناب هایی مانند ناب مستر ،اکولایزر و فیلتر زودتر از بقیه آسیب میبینند.از دلایل خرابی میتوانن به ضربه و تحت فشار قرار گرفتن اشاره کرد.تعویض ناب ها کار بس سخت و زمانگیره.

بررسی و تعمیردستگاه دی جی با شستی معیوب

شستی یا دکمه های بر روی دستگاه دی جی در جایگاه بعدی قرار دارد.دوتا دلیل اصلی میتواند یک شستی را خراب کند .یک استفاده زیاد ، دو عدم استفاده ! بله استفاده نکردن از یک شستی میتواند اتصال آنرا ضعیف و از کار بینداز.پس خیلی وسواس به خرج ندید.تعویض این دکمه ها هم نیاز به ظرافت و  دقت بالا دارد.

بررسی و تعمیردستگاه دی جی با کانکتور معیوب

منظور از کانکتور همان فیش های صدا  یا usb دستگاه دی جی است.دلیل خرابی این جک ها معمولا کشیده شدن به سمت پایین بالا یا شکستن رابطه های نری در داخل آنهاست.در جا زدن و در آوردن فیش دقت و حوصله به خرج بدید.

دلایل مختلف دیگری در خرابی دستگاه دی جی دخیله اند.شاید یکی اصلی ترین آنها شرکت سازنده آن دستگاه باشد.کمپانی های سازنده دستگاه دی جی ماندد پایونیر (PIONEER ) ترکتور (TRAKTOR) ریلوپ (RELOOP ) دنون (DENOEN ) نیومارک (( NUMARK  دستاگاهایی با تنوع قیمت میسازند که یکی از اصلی ترین دلایل در تغییر قیمت یک دستگاه دی جی کیفیت قطعات به کار گرفته شده در آنهاست.

ارتباط  با بخش تعمیرات

09302222307

2 پاسخ

  1. وتی کنترلر رو به دستگاه وصل میکنم صدای باند ترکیده میده کلا اهنگ ها انگار با باند پاره وصدا خش داره پلی میشن اما وقتی دستگاه دی جی رو جدا میکنن و مستقیم به لپتاپ وصل میکنم درست میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط