تاپ استیج

سایت های مرتبط

چه تجهیزاتی برای کار دی جی DJ لازم

در حال بارگذاری پخش کننده...

تجهیزات اولیه دی جی | در این مقاله سعی داریم به طوری کلی شما را با تجهیزات و لوازمی که یک فرد در زمان شروع کار دی جی ( DJ ) به انها احتیاج داره، آشنا کنیم.البته کلاس آموزش دی جی به صورت دقیق درباره عملکرد هر یک صحبت خواهیم کرد

دی جی شدن
برای دی جی شدن چه تحهیزات و لوازمی لازم

1.دستگاه دی جی

اولین چیزی که شما را به عنوان یک دی جی در مراسم معرفی میکند دستگاه دی جی شماست. حال میتواند یک ست دی جی  یا یک دستگاه کنترلر کوچک باشد.مهم مهارت شما در به کار گیری از قابلیت های اصلی یک دستگاه دی جی است.

آموزش حرفه ای دی جی dj شدن
دستگاه دی جی dj

2.کامپیوتر

اگر از یک کنترلر دی جی استفاده میکنید حتما احتیاج به لپتاپ دارید.اگر هم از ست دی جی استفاده میکنید نیازمند استفاده ازیک لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاب برای ذخیره و تبادل بانک موسیقی خود هستید.(مقاله در زمینه انتخاب لپتاپ مناسب دی جی)

لپتاپ دی جی
تدریس حرفه ای دی جی در تهران

3.هدفون دی جی

جهت صف بندی و مرتبط سازی موزیک و یا سمپلر هایی که قصد پخش انها را دارید نیازمند استفاده از یک هدفون در اجرا خود هستید.(هیچ دی جی حرفه ای بدونه هدفون روی صحنه نمیره!!!!)(مقاله جامع تهیه هدفون مناسب دی جی )

آموزش دی جی
آموزش دی جی

4.بلندگو دی جی

چگونه DJ شویم /اگر به صورت سیار فعالیت میکنید حتما باید یک بلندگو مناسب نیز تهیه کنید.یکی از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب بلندگو یا تجهیزات اجرا سبک بودن آنهاست.این موضوع برای دوستانی که به صورت سیار فعالیت میکنند بسیار حایز اهمیت است.اگر هم قصد اجاره این تجهیزات را دارید این کار را با دقت و از افراد قابل اعتماد انجام دهید!(مقاله در زمینه انتخاب بلندگو مناسب دی جی)

باند های اکتیو توان بالا
باند های اکتیو توان بالا

5.میکروفن دی جی

شما برای ارتباط بر قرار کردن با مخاطبان خود نیاز به یک میکروفن دارید. یک اصل مهم در اجرا, ارتباط بر قرار کردن با شنوندهاست.شما به عنوان مدیر صحنه باید در حین برنامه توانایی ارتباط بر قرار کردن با مخاطبین خود را داشته باشید.با این کار شما  شور و اشتیاق درونی یتان را نیز به مخاطب انتقال میدهید.این کار تا حد زیادی در اجرای شما تاثیر گذار است. کاری که تمام دی جی های بزرگ در فستیوال های موسیقی انجام میدهند.

میکروفن دی جی
میکروفن دی جی

6.تجهیزات نورپردازی دیجی

تنوع بسیاری زیادی در این زمینه وجود دارد.اما یک نکته مهم را در نظر بگیرید که همیشه زیاد بودن دلیل بر خوب نیست.سعی کنید در زمینه تهیه و انتخاب تجهزات نور پردازی از افراد متخصص مشورت بگیرید.برای شروع هم میتوانید این تجهیزات را اجرا کنید.اگر قصد دارید آموزش دی جی حرفه ای ببنید در کلاسهای تاپ استیچ به طور حرفه ای در مرود این تجهیزات صحبت خواهیم کرد.

18 پاسخ

  1. سلام ما در کشور هستیم که دیجی مرد است اکثرا در محافل زنانه یک دیجی زن بکار است اگر وسایل اولیه دیجی را بخرم چقدر است

    1. سلام دوست عزیز
      کاملا درست.خانم ها هم میتونن این کارو برای اجتماعات زنانه انجام بدن. در زمینه تجهیزات به طور کامل در طی دورهها صحبت میکنیم

  2. سلام ممنون میشم جواب بدید
    من بخوام یه مراسم برم
    حتما باید هم میکسر هم کارت صدا داشته باشم ؟

      1. خیلی علاقه دارم شدیدا ب دیجی شدن وهیچ اطلاعاتی راجبش ندارم میشه لطفا راهنماییم کنید

  3. منم می‌خوام یه دستگاه دی جی بگیرم وباحاش مشغول به کار شم میشه بگید چه دستگاهی مناسبه من هستش اگه بخوام لپ تاپ استفاده نکنم خود دیجی این امکانات رو داره آیا ممنون میشم از صفر تا صد بهم بگید

  4. سلام
    ببخشید هزینه دستگاه های دجی چقدر هست و چطوری میتونم تو کلاستون شرکت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط