تاپ استیج

سایت های مرتبط

معرفی سبک موسیقی BREAKBEAT

این نوع سبک  با بکارگیری از الگوی اصلی ریتم درام 4/4 شناخته شده است، این سبک موسیقی از زیر مجموعه های سبک موسیقی الکترونیک می باشد که سازهای پرکاشن آن مستقیما روی سر ضرب میزان نواخته نمی شوند. و به صورت معمول از یک الگوی 4/4 ناهموار تشکیل شده است و ریتم آنها با ریتم ثابت و یک نواخت سبک موسیقی های ترنس، هاوس و تکنو متفاوت است.در کلاسهای آموزش دیجی بیستر با سبک های موسیقی آشنا خواهید شد.
موسیقی Breakbeat یک سبک موسیقی گسترده از الکترونیک یا موسیقی “رقص” می باشد که با استفاده از برک ها که اغلب از رکورد های قبلا ضبط شده در سبک موسیقی های فانک، جاز و R&B تهیه شده برای ریتم اصلی اش استفاده می شود. Breakbeat در سبک موسیقی هایی مانند هیپ هاپ، jungle، درام و بیس، هاردکور، UK garage (

با آغاز سال 1973 و در اواخر دهه ی 1970 و اوایل 1980 ترن تیبلیسم های هیپ هاپی مانند DJ Kool Herc شروع به استفاده از برک های فانک متعددی در یک خط کردند. و از الگوهای درام نامنظم از آهنگ هایی از جمله ترک James Brown به نام “Funky Drummer” و ترک گروه The Winstons به نام  “Amen Brother”، به شکل پایه و اساسی ریتمیک برای آهنگ های هیپ هاپ استفاده می کردند.

که شامل دو مرحله ی breakstep و dubstep می باشد) و حتی پاپ و راک نیز استفاده می شود.

احتمالا اصلیت کلمه breakbeat در واقعیت لوپ های درامی می باشد که در طول یک “break” در موسیقی سمپل می شوند، مانند ترک Amen ،Brother از گروه Winstones که در سال ۱۹۶۹ منتشر شد و از آن به بعد این نوع برک با اصطلاح Amen Break شناخته شده است. با این حال این یک تصور مشترک از این اسم است که آن یک ضرب شکسته شده و غیر قابل پیش بینی می باشد که با دیگر سبک موسیقی های ضربی مقایسه می شود و این آن تصوری است که از اسم این سبک موسیقی منعکس می شود. به هر حال این بخشی از معنی اصلی لغوی یا خالص فرهنگ لغت است که نامفهوم می ماند، اما می توان گفت این واژه برای تحقق و در بر داشتن این دو احساس مختلف به وجود آمده است.

در دهه‌ی ۱۹۷۰ هیپ هاپ کاملا بر روی برک‌ها مانور می‌داد. پس از آن در دهه‌ی ۱۹۸۰ سیر تکامل تکنولوژی شروع به ایجاد راحت تر کردن سمپل گیری از برک‌ها و مقرون به صرفه کردن این کار برای دی جی ها و آهنگسازان کرد که به تجاری کردن هیپ هاپ کمک کرد. با فرا رسیدن دهه‌ی ۱۹۸۰ تکنولوژی به همه اجازه داد تا با یک ضبط کننده‌ی نوار کاست بتوانند برک بیت‌ها را پیدا کنند و برای مثال با مکث دادن به نوارها، برک‌ها را ضبط کنند.

استایل Breakbeat دی جی Kool Herc متشکل از پلی کردن یک آهنگ یکسان بر روی دو ترن تیبل و تکرار بخش برک آنها به صورت متناوب بین دو آهنگ بود. او نقاطی که روی صفحه‌ی واینیل نقطه‌ی شروع برک بود را علامت گذاری می‌کرد و با یک مداد پاستیلی تا آخر مشخص می‌کرد و به این ترتیب به راحتی می‌توانست با چرخاندن صفحه آن را تکرار کند بدون آنکه به لازم باشد به بازوی ترن تیبل دست بزند.
این سبک موسیقی پلی کردن توسط دی جی‌ های اولیه‌ی هیپ هاپ یعنی Afrika Bambaataa و Grand Wizard Thedore کپی شد و بهبود یافت. این استایل پلی کردن در کلاب‌ها و سال‌های رقص به شکل گسترده‌ای پرطرفدار بود، زیرا برک بیت‌ گسترش یافته به این نوع دی جی ها فرصت این را می‌داد که بتوانند مهارت‌های خود را بیشتر نمایش دهند.

دی جی های مختلف از انواع سبک موسیقی ها، ترک های برک را به ست های خود می آورند. ممکن است این به این دلیل رخ دهد که سرعت آهنگ های برک (از 110 تا 150 ضربه در دقیقه می باشد) به این معنی است که می توان آنها را با این ژانرها مخلوط کرد. Breakbeats در بسیاری از آهنگ های هیپ هاپ، jungle و هاردکور مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین می تواند در موسیقی های دیگر، از موسیقی های محبوب تا موسیقی پس زمینه در اتومبیل و تبلیغات جین در رادیو و تلویزیون شنیده شود.
این سبک موسیقی دارای زیر شاخه‌هایی نیز می‌باشد که شامل Big Beat، Progressive Breaks و Acid Breaks است.

Big Beat اصطلاحی است که از اواسط دهه‌ی ۹۰ توسط مطبوعات بریتانیایی برای شرح دادن بخش بزرگی از هنرمندان مانند Prodigy، Cut La Roc، Fatboy Slim، The Chemical Brothers، The Crystal Method و گروه Propellerheads استفاده شد که معمولا توسط ضرب‌های سنگین و لوپ‌های تولید شده از سینتی سایزر‌ها و الگوهایی که در موسیقی‌های Electronic Dance مانند Techno و Acid House مشترک بودند هدایت می‌شد.
Progressive Breaks برخی اوقات با نام Atmospheric Breaks نیز شناخته می‌شود، Progressive Breaks یک زیر شاخه از Breaks است که اساسا یک ترکیب از breakbeat و progressive house می‌باشد. و مانند progressive house این زیر شاخه با صدای محسور کننده‌اش شناخته می‌شود. برخی از ویژگی‌های تعریف کننده‌ی آن شامل پدهای سینتی سایزری و لیدهای سینت ملودیک، ریورب‌های سنگین و برک بیت‌های الکترونیک می‌باشند.
در موسیقی الکترونیک سبک موسیقی Acid Breaks یک تلفیق بین breakbeat و Acid House و دیگر شکل‌های موسیقی Dance می‌باشد. ریتم درام آن معمولا رفتار موسیقی breakbeat را تقلید می‌کند و فاقد درام Kick واضح در دیگر سبک موسیقی‌های موسیقی Dance می‌باشد. یکی از اولین سینتتی سایزرهایی که در موسیقی Acid مورد استفاده قرار می‌گیرد رولند TB-303 می‌باشد که برای تشدید (Resonant) بر روی عبارات هارمونیک صدا از رزونانس فیلتر پایین گذر آن استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط