تاپ استیج

دی جی خانم (خانوم)

وقتی کلمه “دی جی خانم ” را می شنوید به چه چیزی فکر می کنید؟پسری را در یک باشگاه تصور کنید که یک هدفون روی گوشش است و یک دستش بالا و پایین می‌زند.یا شاید به هنرمندان مشهور امروزی مانند کالوین هریس، دیوید گوتا یا مارشملو فکر کنید.به احتمال زیاد، شما احتمالاً هر بار که کلمه “DJ” در مکالمه به میان می آید، مردی را تصور می کنید.درست است که مردان برای مدتی طولانی بر صنعت دی‌جی تسلط داشته‌اند.با این حال، ممکن است برای برخی این موضوعات شوکه کننده باشد، اما بسیاری از دی جی های پرطرفدار در صحنه EDM امروزی در واقع دی جی خانم هستند.

پس بریم دراین مقاله بهترین دی‌جی‌ های خانم حال حاضر را که جمع‌آوری کرده‌ایم را بشناسیم تا بتوانید ببینید چه کسانی بر صحنه دی‌جی به عنوان یک زن تسلط دارد.اگر خانم هستید و قصد دارید آموزش دی جی ببینید این مقاله را مطالعه کنید.

معرفی بهترین دیجی های خانوم در ایران و جهان

دی جی خانوم یا زن دیسک‌جاکی،کسی است که با استفاده از تجهیزات صوتی و نرم‌افزارهای مختلف،موسیقی را انتخاب،میکس،تنظیم و برای دیگران پخش می‌کند.آنها ار نظر سبک به دسته های مختلفی از جمله:دیجی خانوم برای عروسی،کلوپ‌ها،رستوران‌ها،رادیوها،مناسبت هاو کنسرت‌ها فعالیت می‌کنند و با سلیقه و خلاقیت خود،مخاطبان را به رقص و شادی دعوت می‌کنند تا آنها از پخش موسیقی لذت ببرند.همانطور که گفتیم دی جی خانوم‌ها در سبک‌های مختلفی فعالیت دارند که عبارتند از موسیقی پاپ،راک،هیپ‌هاپ،الکترونیک،هاوس،ترنس،داب‌استپ و غیره.

اولین دی جی خانم Nervo

در صدر لیست دی جی خانم سبک الکترونیک دنس، Nervo،  دوقلوی اولیویا و میریام نروو قرار دارند این دو خواهر برنده جایزه برنده جایزه گرمی نیز شده اند.این دوقلوهای با استعداد در 18 فوریه 1982 در ملبورن استرالیا به دنیا آمدند.در سن 16 سالگی، آنها به عنوان مدل برای آژانس مدل های چادویک استرالیا کار کردند .آنها در 18 سالگی مسیر خود را به سمت موسیقی تغییر دادند و قراردادی با انتشارات آهنگ / ATV Music امضا کردند.این دو برای Afro Jack، Pussycat Dolls، مایلی سایرس، اشلی تیسدیل، دیوید گوتا و کلی رولند آهنگ نوشته اند.این دو دی جی خانم  در جشنواره‌های موسیقی محبوبی مانند Tomorrowland، Lollapalooza، EDC و تعداد بیشماری دیگر اجرا داشته اند.

دومین دی جی خانم MATTN

یکی دیگر از DJ خانم برتر، انوک ماتون (معروف به “MATTN”) است. انوک اهل آنتورپ بلژیک است .وی با دی جی معروفی به نام دیمیتری وگاس ازدواج کرده است.این مدل 28 ساله ، کار خود را در سال 2015 آغاز کرد و اکنون تحت عنوان Smash the House کار می کند.او در بین دی‌جی‌های زن رتبه دوم را دارد و در بزرگترین جشنواره‌های EDM اروپا، از Tomorrowland و Sunburn گرفته تا Creamfields UK و House of Madness روی صحنه رفته است.او به طور گسترده برای ریمیکس‌هایی مانند «Girlz Wanna Have Fun» شناخته می‌شود و با هنرمندانی از جمله پاریس هیلتون و powerful Futuristic Polar Bears همکاری کرده است

سومین دیجی خانم Charlotte De Witte

رتبه سوم دیجی خانم در جهان شارلوت دی ویت (Raving George) از گنت بلژیک است.آهنگ‌های تکنو ترنس و حضور او پس از ورود به صحنه در سال 2010 و انتشار چندین EP تحت عنوان Bad Life و Crux، او را به شهرت رساند.او در سال 2015 یک تک آهنگ پرطرفدار با نام «You’re Mine» با حضور هنرمند اسکار و the wolf منتشر کرد و به عنوان بهترین تولیدکننده موسیقی سال 2020 توسط EDM.com انتخاب شد.د ویت همچنین لیبل ضبط موسیقی خود به نام KNTXT را تأسیس کرد که میزبان هنرمندان کریس لیبینگ، مونولوک و آلاینمنت است. او همچنین با دی جی و تهیه کننده محبوب ایتالیایی انریکو سانگیولینو نامزد کرده است.

 چهارمین نفر در لیست دی جی خانم Amelie Lens

یکی دیگر از برترین دی جی خانم در سبک تکنو امروزی، تهیه کننده 31 ساله و مالک کمپانی لنزک رکورد، املی لنز است.او در 31 مه 1990 در ویلورد بلژیک به دنیا آمد و از سال 2014 در این صنعت فعال داشته.بعد از اینکه اولین EP او تحت عنوان Lyase Recordings ایتالیایی منتشر شد، او به یک نام آشنا در میان طرفداران موسیقی EDM تبدیل گشت.این انتشار موزیکال منجر به همکاری ارزشمندی با گروه دوتایی برلین، Pan-Pot، و همکاری در انتشار آنها، State State شد.سرانجام، آهنگ او، “Exhale” اثر خود را به خود اختصاص داد و به او کمک کرد تا در فستیوال های معمولی Extrema، OFFSonar و Creamfields در معرض دید قرار گیرد.

پنچیم دی جی زن Anja Schneider

شهر پر جنب و جوش برلین هنوز یکی از بهترین مکان های جهان برای گوش دادن به مینیمال تکنو در سطح جهانی است. پایتخت آلمان همچنین خانه آنیا اشنایدر، یک دی جی زن کهنه کار است که در سرتاسر سیاره اجرا داشته است، از GPU Panic گرفته تا Sophie Hunger ریمیکس کرده و به طور گسترده به عنوان یک پخش کننده موسیقی رقص الکترونیکی کار کرده است. اگر اهل مینیمال تکنو با ملودی های زیاد هستید، احتمالاً اشناید جای شما نیست. اما اگر هوس یک تکنوی مینیمال دارک هستید آهنگهای وی مستقیماً از دنیای زیرین برلین بیرون می‌آید، پس  باید به او فرصت بدهید.

ششمین دیجی خانم Magda

دی‌جی ماگدا لهستانی‌تبار که با رکوردهای Minus فوق‌العاده‌اش محبوب شد، در دو شهری بزرگ شد که هر طرفدار تکنو باید با آن‌ها آشنا باشد: دیترویت و برلین. پس تصادفی نیست که اجراهای زنده هم آشنا و بی نظیر هستند.سبک Magda باید هر طرفدار Richie Hawtin را خوشحال کند، همانطور که در مورد اکثر هنرمندان Minus اتفاق می افتد. اما او خیلی بیشتر از یک پیرو افسانه ای Plastikman است. او یک دی جی خانم خوب است، با صدایی اصلی که طرفداران تکنو واقعی باید از کیلومترها دورتر آن را تشخیص دهند.

هفتمین دی جی خانم DJ SODA

وقتی کسی به کره جنوبی فکر می‌کند، تمایل دارد به آهنگ‌های عفونی و بسیار رقص کی‌پاپ از جمله BTS و BLACKPINK فکر کند. اما برای هر طرفدار واقعی هیپ هاپ، کره جنوبی باید مترادف با دی جی سودا باشد. او که از سال 2013 فعالیت را شروع کرده ، بارها و بارها ثابت کرده است که آینده درخشانی سبک هیپ هاپ دارد.دی‌جی خانم که بر خلاف سایر دی‌جی‌های موجود در این فهرست، نه تنها یکی از بهترین دی‌جی‌های زن جهان، بلکه یکی از سرشناس‌ترین دی‌جی‌های آسیاست. موفقیت دی‌جی سودا نشان می‌دهد که دی‌جی‌های باهوش برای اثبات ارزش خود نیازی به کار روی شش دک ندارند، تنها چیزی که لازم است سلیقه خوب در موسیقی و دانستن نحوه سرگرم کردن مخاطب است.

هشتمین دی جی خانم مطرح Ray Ray

در مورد دی جی خانوم درخشان آسیایی، چرا سفری از کره جنوبی به تایپه نداشته باشیم تا با RayRay جذاب آشنا شوید؟ فریب ظاهر نقص او را نخورید ، RayRay  می‌تواند سخت‌ترین ست‌های زنده  را ارائه دهد، و او یکی از امیدوارکننده‌ترین دی‌جی‌های آینده در دنیای Dubstep است.با این حال، چیزی فراتر از Dubstep در ستهای زنده RayRay وجود دارد.او همچنین در دادن جان تازه‌ دادن به آهنگ‌های پرطرفدار لیست های موسیقی (به ویژه آهنگ‌های هیپ هاپ و تراپ) مهارت دارد. در حالی که اجراهای RayRay مملو از طنز است، توانایی های دی جی او خنده ندارد!

نهمین دیجی خانم مطرح لیست ما Zanova

زانووا متولد اولگا ریازانووا در مسکو، روسیه، یک بمب بلوند با بیش از 260 هزار دنبال کننده در اینستاگرام است. آشنا به نظر می رسد، اینطور نیست؟ اما نگران نباشید،محبوبیت وی فقط به دلیل ظاهرش نیست، بلکه استعدادهای فراوانی هم دارد .مجموعه‌های زنده  او مملو از آثار کلاسیک کلابی بی‌انتها است و توانایی او در ریتم ۴/۴ جهانی است.زانووا که سرلوحه برخی از بزرگترین فستیوال های موسیقی رقص الکترونیکی روی کره زمین است، به عنوان یکی از پرتقاضاترین دی جی های زن در جهان شناخته می شود. از ستهای زنده او چه انتظاری باید داشته باشید؟ اکشن و بدون وقفه.

دهمین نفر در لیست دی جی زن Nora En Pure

بی طرفی سوئیس را فراموش کنید،غیرممکن است که وقتی به یکی از ست های زنده او گوش می دهید، نورا ان پیور را انتخاب نکنید. در حالی که دانیلا دی لیلو در آفریقای جنوبی به دنیا آمده، بیشتر عمر خود را در سوئیس گذراند و برای دهه ها کار کرد تا خود را به عنوان یکی از ماهرترین دی جی خانم در سبک  هاوس  معرفی کند.ما علاقه زیادی به موسیقی داریم و توصیه های ما واقعی است.مجموعه زنده بسیار ویژه او در Graubünden، سوئیس یک مسترکلاس عمیق است که حتی خواستارترین طرفداران موسیقی را نیز خوشحال می کند. Nora En Pure مطمئناً می تواند کلوپ شبانه را تکان دهد، اما برخی از مجموعه های زنده او آنقدر خوب هستند که باید بنشوید تا همه چیز را در آن غوطه ور کند.

دی جی خانوم‌ در ایران نیز فعالیت حرفه ای می‌کنند،آنها به دسته های مختلفی تقسیم میشوند که مناسب با نوع مراسم فعالیت میکنند.بطور مثال دیجی خانوم برای عروسی،دیجی خانوم برای تولد،دیجی خانوم برای تالار،دیجی خانوم برای نامزدی وغیره.البته که با توجه به محدودیت هایی که در کشور ایران وجود دارد،آنها با چالش‌ها و مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم میکنند که در برخی از زمان بسیار طاقت فرسا و خسته کننده میباشد.ما در این باره فهرستی از موفق ترین دی جی های ایران را برای شما آماده کرده این و به معرفی تک تک آنها خواهیم پرداخت.برخی از دی جی خانوم‌های مشهور و موفق در ایران عبارتند از:

1.آناهیتا شمسایی

آناهیتا شمسایی یک دی جی و آهنگ‌ساز ایرانی است که از سال 2009 شروع به فعالیت کرده و آلبوم های متعددی از سبک‌های مختلفی از جمله الکترونیک،تکنو،هاوس و غیره را منتشر کرده است و همچنین وی برنده جوایز مختلفی از مجله های متعدد موسیقی شده است.از وی را میتوان به عنوان یکی از پیشگامان دی جی خانوم در ایران نام برد.

برخی از آثار و جوایز آناهیتا شمسایی عبارتند از:

  • آلبوم THE FUTURE IS FEMALE سال 2009
  • آلبوم PERSIAN TECHNO درسال 2021
  • آلبوم TEHRAN NIGHT درسال 2020
  • دریافت جایزه Best Female DJ که در سال ۲۰۱۸ توسط مجله DJ Mag
  • جایزه Best Electronic Album که در سال ۲۰۲۰ توسط موسسه Iran Music Awards
  • جایزه Best Music Producer که در سال ۲۰۲۱ توسط موسسه Iran Music Awards

2.سارا سوزانی

سارا سوزانیدی جی،تهیه‌کننده و آهنگ‌ساز ایرانی است که در سبک‌های الکترونیک،ترنس،پروگرسیو و غیره فعالیت خود را پیش میبرد.او از سال ۲۰۱۳ وارد عرصه دی جی و موسیقی شده و تاکنون آلبوم‌ها و سینگل‌های زیادی را منتشر کرده است و برنده جوایز مختلفی شده است.وی همچنین در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مختلفی حضور داشته است و به عنوان یکی از موفق‌ترین دی جی خانوم‌های ایران شناخته می‌شود.

برخی از آثار و جوایز سارا سوزانی عبارتند از:

  • آلبوم DREAMLAND در سال 2015
  • آلبوم BEYOND THE HORIZON درسال 2018
  • البوم EXTERNAL LOVE درسال 2020
  • اعطاء جایزه Best Female DJ که در سال ۲۰۱۶ توسط مجله DJ Mag
  • اعطاء جایزه Best Trance Album که در سال ۲۰۱۹ توسط موسسه Iran Music Awards
  • اعطاء جایزه Best Music Producer که در سال ۲۰۲۰ توسط موسسه Iran Music Awards

نیلوفر موسوی

نیلوفر موسوی یک دی جی، تهیه‌کننده و آهنگ‌ساز ایرانی است که در سبک‌های الکترونیک، دیپ هاوس، تکنو و غیره فعالیت می‌کند. او از سال ۲۰۱۶ تاکنون آلبوم‌ها و سینگل‌های متعددی را منتشر کرده است و برنده جوایز مختلفی شده است. او همچنین در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مختلفی حضور داشته است.

برخی از آثار و جوایز نیلوفر موسوی عبارتند از:

  • آلبوم DEEP VIBES درسال 2017
  • آلبوم TECHNO PLUSE درسال 2019
  • آلبوم FEEL THE GROOVE درسال 2020
  • برنده جایزه Best Female DJ که در سال ۲۰۱۹ توسط مجله DJ Mag
  • برنده جایزه Best Deep House Album که در سال ۲۰۲۰ توسط موسسه Iran Music Awards
  • برنده جایزه Best Techno Album که در سال ۲۰۲۱ توسط موسسه Iran Music Awards

دی جی های خانوم برای عروسی

انتخاب دی جی خانوم برای عروسی یکی از چالش برانگیز ترین و البته محبوب،در لیست مراحل انجام مراسمات عروسی میباشد.زیرا تعداد دیجی های خانوم در ایران اندک و اکثر آنها بصورت پراکنده در شهرهای مختلف درحال فعالیت هستند.این دیجی‌ها با توجه به تجربه و تخصصی که در خود دارند،می‌توانند در مراسم عروسی شما،اجرایی شاد،حرفه ای،با کیفیت و فوق‌العاده برای مراسم عروسی شما فراهم کنند تا میهمانان و شرکت کنندگان در این میهمانی از پخش انواع موسیقی نهایت لذت را ببرند.

برای انتخاب دیجی خانوم برای عروسی باید به چندین نکته مهم توجه داشت که در ادامه این مقاله بطور خلاصه به آنها میپردازیم.این نکات عبارتند از:

  • تجربه حرفه‌ای:دیجی خانم برای عروسی اگر تجربه کافی را داشته باشد می‌تواند موسیقی مناسب و جذاب را برای مهمانان شما انتخاب کند و آنها را پخش کند تا میهمان‌ها را در محیط جشن شاد و پرانرژی نگه دارد.
  • تنوع موسیقی:انتخاب یک دی‌جی خانوم حرفه‌ای،به شما و میهمانان این امکان را می‌دهد تا از تنوع موسیقی لذت ببرید،یک دیجی خانوم باتجربه در مراسم عروسی برای تمام سلیقه‌ها موسیقی مناسب را فراهم و در بهترین زمان ممکن آنرا برای شرکت کنندگان آماده پخش میکند.
  • هزینه:این را درنظر داشته باشید که خدمات یک دی‌جی خانوم حرفه‌ای هزینه متغیری دارد و ممکن است برای برخی افراد قابل قبول و یا غیر قابل قبول باشد.دی جی های خانوم قیمت اجرای خود را براساس نوع کار،نو استفاده از تجهیزات،محل اجرای مراسم ونوع مراسم انتخاب مینمایند.

دیجی های خانوم بر اساس نوع سبک کاری که برای خود دارند،نمیتوانند هر مراسمی را قبول کنند.بطور مثال دی جی خانوم برای تولد،دیجی خانم برای نامزدی،دی جی خانوم برای تالار،دیجی خانوم برای میهمانی خصوصی و…،همه اینهایی که نامبرده شد،هرکدام بطور جداگانه و در چارچوب سبک کاری خود فعالیت میکنند.پس در انتخاب DJ خانوم حتماً دقت لازم را داشته باشید.

آموزش های ویدیویی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

×