تاپ استیج

سایت های مرتبط

پیشینه برندهای معروف صوتی

هیچ موفقیتی اتفاقی نیست.اکثر برندها و شرکتهای بزرگی که امروزه اسم انها سر زبان هاست روزی کار خود از یک کارگاه یا فروشگاه کوچک اغاز کردند.در این مقاله با تاریخچه چندی از این نام های مشهور که عرصه در موسیقی و تجهیزات الکترونیکی فعالیت دارند آشنا خواهیم شد.در آموزش دی جی به معرفی بهترین دستگاههای دی جی بازار جهانی خواهیم پرداخت

PIONEER

شرکت پایونیر ( پیونیا کابوشکیکی-گایشا) که معمولاً به عنوان پایونیر خوانده می شود ، یک شرکت چند ملیتی ژاپنی مستقر در توکیو ، ژاپن است که در محصولات سرگرمی دیجیتال تخصص دارد. این شرکت توسط Nozomu Matsumoto در سال 1938 در توکیو به عنوان یک تعمیرگاه رادیو و بلندگو تاسیس شد. از آن زمان ، پایونیر ، به نام خود صادق است و در صدر نوآوری هایی تجهیزات الکترونیکی صوتی قرار گرفته  تا  بهترین خدمات را به مردم در سراسر دنیا ارایه دهد.

امروز Pioneer یک رهبر جهانی در محصولات الکترونیکی برای بازارهای خودرو ، خانه و تجارت است ، که از نقش مهمی در معرفی نوآوری هایی مانند دیسک لیزری (1979) ، دستگاه پخش سی دی اتومبیل (1984) ، ناوبری اتومبیلGPS (1990)  DVD- پخش کننده ویدیو (1996) ، صفحه نمایش پلاسما با کیفیت بالا (1997) و صفحه نمایش الکترولی آلومینیوم آلی OLE 1997. تا به امروز دارد. پایونیر همچنان سرگرمی ها و محصولات الکترونیکی مبتکرانه و پیشرفته را تولید و روانه بازار  می کند.در مارس 2015 ، Pioneer بخش تجارت تجهیزات DJ خود را به کمپانی KKR فروخت كه در نتیجه آن ،  Pioneer DJ به عنوان یک نهاد جداگانه و مستقل تاسیس شد.بخشی از تاریخچه محصولات در بالا مشاهده می کنید

Technics

(Technics (Tekunikusu  یک نام تجاری ژاپنی برای تجهیزات صوتی شرکت پاناسونیک  است. از سال 1965 پاناسونیک تحت این نام تجاری ،  محصولات متنوعی از قبیل انواع Turntable ، آمپلی فایر ، گیرنده ، نوار کاست ، پخش کننده CD و بلندگو را برای فروش در کشورهای مختلف تولید کرده است. این برند برای تولید یک سری از تجهیزات صوتی سطح بالا ساخته شده بود تا در برابر مارک هایی مانند Nakamichi به رقابت بپردازند.

Technics  با عنوان یک نام تجاری برای بلندگوهای پریمیوم که در سال 1965 توسط ماتسوشیتا در داخل کشور به بازار عرضه شد معرفی شد. علی رغم اینکه در ابتدا برای بازاریابی تجهیزات سطح بالای خود دچار مشکل شده بود ، در اوایل دهه 1980 تکنیک ها طیف وسیعی از تجهیزات را از سطح ورودی تا سطح بالا به بازار عرضه کرد.اولین direct-drive turntable (بدونه تسمه)توسط شوشی اوباتا ، مهندس ماتسوشیتا (در حال حاضر پاناسونیک) ، مستقر در اوزاکا ، ژاپن اختراع شد. وی تسمه را از بین برد و در عوض موتور را  مستقیماً به صفحه  بر روی  رکوردر وینیل مستقر  کرد. این پیشرفت چشمگیر نسبت به سیلندرهای تسمه ای قدیمی از نظر Turntablism ها بود ، زیرا مدل های تسمه ای قدیمی دارای زمان شروع کند و در معرض ساییدگی و پارگی در هنگام backspinning یا Scratching   قرار داشتند. در سال 1969 ، ماتسوشیتا اختراع اوباتا را با نام SP-10 به عنوان اولین direct-drive turntable  در بازار حرفه ای ارایه کرد.

در سال 1972 ، Technics اولین سیستم autoreverse  نوار کاست با مدل  RS-277US خود ساخت و در سال 1973 اولین تکنیک ضبط صدای three-head را  (تکنیک RS-279US) معرفی کرد.در سال 1976 ، تکنیک دو belt-driven turntables را برای بازار انبوه ، SL-20 و SL-23 معرفی کرد. تفاوت اصلی بین این دو مدل ویژگی اضافی عملکرد نیمه اتوماتیک در SL-23 به همراه کنترل سرعت قابل تنظیم با نور داخلی بود. آنها مشخصات فنی و ویژگی هایی را ارائه دادند  که در زمان معرفی ، SL-20 و SL-23 که به ترتیب 100.00 دلار و 140.00 دلار فروخته می شدند ، در آن زمان تکنیک استاندارد عملکرد جدیدی را برای turntables ارزان قیمت تعیین می کرد.

DENONE

 ( Kabushiki Kaisha Denon ) یک شرکت  الکترونیکی ژاپنی است که در سال 1910 توسط Frederick Whitney Horn ، یک کارآفرین آمریکایی تاسیس شد. این شرکت در ابتدا کار خود را در سال 1910 به عنوان بخشی از Nippon Chikuonki Shokai(شرکت ضبط ژاپن) با تولید  گرامافون و دیسک یک طرفه آغاز کرد .  این شرکت در ابتدا  – Nippon ‘DENki ONkyo Kabushikigaisha’ نامیده می شد که به نام DEN-ON در زبان ژاپنی کوتاه شد.دنون به طور جدی درگیرسیستم های صوتی و تولید لوازم برقی خانگی بود. بعداً این شرکت با سایر شرکتهای مرتبط ادغام شد و درنتیجه نام شرکت Denon را گرفت.نام تجاری Denon از ادغام Denki Onkyo  در سال 1939 بدست آمد.Denon اولین سیلندر دیسک را در ژاپن و پخش کننده ی  آن را تولید کرد. در چند دهه بعد ، دنون در مراحل اولیه توسعه فن آوری صوتی دیجیتال،به طور تخصصی در ساخت تجهیزات صوتی حرفه ای و با کیفیت ،مشارکت داشت. Denon اولین ضبط کننده دیسک حرفه ای ژاپن را ساخت و از آن برای ضبط صدای امپراطور ژاپن هیروهیتو استفاده کرد. طی چند دهه آینده تعداد زیادی از ادغامها  انجام گرفت .این شرکت در سال 1912 با تولید کننده ضبط ژاپن و آمریکا با هم ادغام شد و سپس در سال 1928 هنگامی که این شرکت  با  “کلمبیا”  ادغام شد نام  Japan Columbia Recorders  گرفت. تغییر بیشتر  در سال 1946 رخ داد که این شرکت  به  Nippon Columbia تغییر نام داد.برای چندین دهه ، دنون نام تجاری Nippon-Columbia  و از جمله لیبل رکورد Nippon Columbia داشت . در سال 2001 ، Denon به عنوان یك شركت جداگانه با در اختیار داشتن 98٪ سهام Ripplewood Holdings و 2٪  Hitachi بود. در سال 2002 ، با Marantz ادغام شد تا D&M Holdings را تشکیل دهد. در تاریخ 1 مارس 2017 ، Sound United LLC با کسب سهام D + M Holdings را به پایان رساند.

امروزه،این شرکت در سینمای خانگی حرفه ای  و تجهیزات صوتی از جمله گیرنده های A / V ، پخش کننده های Blu-ray ، تیونرها ، هدفون و سیستم های موسیقی بی سیم تخصص دارد. Denon همچنین برای گیرنده های AV پر مصرف و کارتریج های فونوگراف کویل متحرک شناخته شده است. دو مدل سری M ، Denon M31 و M30 ، موفق ترین محصولات رادیویی HiFi کوچک در اواسط دهه 2000 میلادی بودند.از زمان عرضه  hifi DAB در بازار آنها چندین جایزه در اروپا دریافت کرده اند.

NUMARK

در سال 1992 ، بنیانگذار و مدیرعامل آینده  Jack O’Donnellm , CEO به عنوان معاون رئيس  در بخش فروش Stanton Magnetics مشغول به کار شد که متوجه شد دارایی های Numark Electronics برای فروش قرار داه شده. Numark در سال 1971 در ادیسون، نیوجرسی تأسیس شد و نخستین تولیدکننده تجهیزات دی جی بود و مسئول نوآوری هایی ماننداولین میکسر DJ با یک نمونه داخلی (DM1775) و اولین پخش کننده سی دی دو راهی (CD-5020) بود. . O’Donnell به مدیریت Stanton پیشنهاد داد که آنها باید دارایی های Numark را به بخرند ، اما آنها تصمیم به انتخاب این کار نگرفتند ، و ODonnell تصمیم گرفت از سمت خود در Stanton استعفا دهد و خود Numark را خریداری کند.

تحت مدیریت O’Donnell ، Numark بهبود یافت و رشد کرد ، و او خود را به دنبال فرصتهای جدید یافت. در سال 2001 ، ODonnell شرکت Alesis را بدست آورد ،  که این شرکت  را در بازار ضبط با جلوه های مقرون به صرفه و بعداً ضبط کننده فیلمبرداری نواردیجیتال ADAT ،وهمچنین ماشین های درام و سینت سایزر راه اندازی نمود. در سال بعد ، او نام تجاری ION Audio را معرفی کرد ، که روی محصولات الکترونیکی مصرفی (لوازم الکترونیکی خانگی و سرگرمی) متمرکز بود. در سال 2005 ، O’Donnell  بخش تجهیزات موسیقی الکترونیک  Akai (که قبلاً از Akai Electronics جدا شده بود) خریداری کرد. شرکت وی علاوه بر این در سال 2007 برند  نرم افزار دی جی Mixmeister و Alto Professional را در سال 2010 به دست آورد. در فوریه 2012 ، O’Donnell شرکت سینت سایزر نرم افزاری Sonivox  را بدست آورد و در ژوئیه همان سال ، او M-Audio و گروه نرم افزار AIR را از Avid Technology، Inc. با ارزش 17 میلیون دلار بدست آورد. در آوریل 2014 ، inMusic Denon DJ ، Denon Professional و Marantz Professional را از D&M Holdings به دست آورد ، که بخش های مصرف کننده غیر حرفه ای آن مارک ها را حفظ کرد.در آگوست سال 2015 ، این شرکت مارک جدیدی از محصولات روشنایی ، MARQ را راه اندازی کرد.در ژوئیه 2016 ، inMusic شرکت Rane Corporation را بدست آورد.در سال 2017 ، با استفاده از میراث   inMusic ,  Akai خط جدیدی از محصولات پردازش جلوه های گیتار با نام HeadRush را راه اندازی کرد. شرکت inMUSIC در ماه مه سال 2018 ،    Denon DJ Soundswitch, را بدست آورد.

STANTON MAGNETICS

Stanton Magnetics ، در سال 1946 توسط والتر O. Stanton تأسیس شد ، که کار این شرکت تولید تجهیزات صوتی حرفه ای و لوازم صوتی خانگی است. بیشتر محصولات آن به دی جی اختصاص داده شده. این یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به گروه خصوصی Stanton است که دارای سیستم های Cerwin-Vega و KRK Systems نیز می باشد. این شرکت مدت هاست که به خاطر خط کارتریج های مغناطیسی و تجهیزات جانبی برای فونوگراف مشهور است.

استنتون طیف وسیعی از turntables را برای دی جی ها تولید می کند. برخی از مدل های درایو مستقیم شامل ویژگی هایی از قبیل موتور گشتاور بالا (حداکثر 4.5 کیلوگرم بر سانتیمتر) ، صفحه با قابلیت چرخش برعکس و پردازش سیگنال صوتی خروجی هستند. سری Stanton 500 محبوب ترین و ماندگارترین خط کارتریج های مغناطیسی Stanton است. Stanton ، در اصل به همراه N2IT’ یک  شرکت هلندی Final Scratch,   را تهیه  کرد که نرم افزاری برای اصلاح فایل های صوتی دیجیتال با استفاده از یک turntables و یک VINYL مخصوص است . Stanton بعداً با Native Instrument همکاری کرد تا نرم افزار اصلی (که در آن زمان BEos بود) را از طریق سیستم عامل های مک / کامپیوتر به مخاطبان  عرضه کند. محصولات این شرکت همچنین شامل دستگاه پخش سی دی ، میکسر DJ مانند کنترلرهای SA-5 ، DJ MIDI و لوازم جانبی مختلف DJ است.

SCS.3 3 و SCS.3d

SCS.1M و SCS.1D

از کنترلرهای Stanton به عنوان کنترل کننده های SC یاد می شود. SCS.1M و SCS.1D سیستم SC 1 را تشکیل می دهند. SCS.1D یک کنترلر scratch turntable است که از یک  واینل 10 اینچی با موتور درایو مستقیم استفاده می کند. SCS.1M یک میکسر 4 کانال با کارت صوتی  on-board است که از طریق firewire به رایانه یا Mac متصل می شود. سیستم SCS.3 3 و دو SCS.3d را تشکیل می دهند سیستم SCS.3 کاملاً کنترل شده با لمس است که امکان کنترل همه کاره بر نرم افزار شما را فراهم می کند SCS.3d یک کنترل کننده “turntable” است که از صفحه ای مانند  touch pad استفاده می کند. ، 6 دکمه لمسی ، 2 اسلاید حساس به لمس ، و 4 دکمه  فرمان. SCS.3m دارای 4 اسلاید لمسی برای هر  EQ  ، دو اسلاید GAIN به همراه یک اسلاید crossfader است.

SCS.4DJ

.اولین کنترلر Stanton با نرم افزار داخلی ، SCS.4DJ نام دارد و از یک کنترلر کامل که ازسیستم  رایانه ای که در آن ساخته شده استفاده می کند. این کنترلر ALL IN ONE  است که به دی جی ها  اجازه می دهد تا فقط با یک USB به جای یک کامپیوتر, موسیقی خود در آن میکس کنند.در دسامبر سال 2011 ، گیبسون گیتارس از نشویل ، اعلام كرد كه استنتون را به دست می آورد. در 15. مه 2015 گیبسون  نرم افزار دی جی Deckadance را از Image-Line خریداری کرد و آنرا در دستان استنتون قرار داد

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط