تاپ استیج

سایت های مرتبط

آشنایی با نرم افزار های دی جی

نرم افزارهای دیجی dj بسیاری تا حالا طراحی شده اند که بعضی  حتی قابلیت اتصال به کنترلر  را هم ندارند.انتخاب نرم افزار دیجی  dj تاحدی بستگی به دستگاهی که خریداری میکنید دارد.بعضی از دستگاهای تولید شده برای محیط نرم افزارخاصی طراحی شدند مانند کنترلر Traktor s5  و Traktor s8   که هر دو محصول کمپانیnative instrument میباشند که با نرم افزارهمین شرکت بنام Traktor قابلیت اتصال و همسان سازی خوبی دارند.در این بخش با چند نرم افزار شناخته شده و محبوب اشنا خواهیم شد.جا داره اینجا بدانید بعضی از دستگاههای دی جی برای کار کردن نیاز به یک نرم افزار دارند. این نرم افزار میتواند داخل کامپیوتر ،لپتاپ یا گوشی موبایل شما نصب شود.در آموزش دی جی حرفه ای به طور کامل درباره نرم افزارها صحبت میکینم

نرم فازر دی جی سراتو

1.serato dj

Serato توسط استیو وست و AJ Berstenshaw در اوکلند نیوزلند تأسیس شد.این نرم افزار در ابتدا بدونه تغییر گام تنها سرعت موزیک را تغییر میداد.این نرم افزار در میکس واینل با تکنولوژی dvs بسیار تطابق دارد.در سال 2018، Serato نام نرم افزار DJ خود را از Serato DJ به Serato DJ Pro و از Serato DJ Intro به Serato DJ Lite تغییر داد. نسخه های جدید از معماری نرم افزار 64 بیتی استفاده می کنند. Serato همچنین با توسعه دهندگان سخت افزار مانند Pioneer برای ایجاد کنترلرهای Serato همکاری میکند.

2.rekordbox

Rekordbox DJ یک نرم‌افزاری دی‌جی محصولی از کمپانی  Pioneer DJ است.اولین نسخه‌ی این نرم افزار در تاریخ ۶ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۱ منتشر شد.بعضی از کنترلرهای پایونیر روی نرم افزار به خوبی کار میکنند. ویژگی پشتیبانی از DVS و ویدیو نیز دز این نرم افزار نظر گرفته شده. در اصل Rekordbox DJ یک بخش گسترش یافته از Rekordbox می‌باشد و یک نرم‌افزار آماده سازی ترک‌ها است که در ارتباط با خط تولید پلیر‌ها، میکسرها و کنترلرهای خودش کار می‌کند.امکان پشتیبانی از پروتکل dmx در این نرم افزار نیز در نظر موجوده که با سخت افزاری با نام dmx1 قابل کنترل است.

virtual dj.3

ویرچوال دی جی  از سال 1996 به عنوان یک استارتاپ فرانسوی شروع به کار کرد. virtual dj با فناوری که در آن زمان جدید و نو به حساب می امد وارد بازار شد.امکاناتی مانند بیت مچ اتوماتیک، لوپ ، میکس ویدیو و.. که به نسل قبلی دی‌جی‌های دیجیتال کمک کرد تا به راحتی این کارها انجام دهند.
امروزه، Atomix Productions از ایالات متحده گرفته تا اوکراین و چین، و ۱۲ کشور دیگر دارای کارمندان و فریلنسرها مختلف است.این نرم افزار در حال حاضر تقریبا با تمام کنترلرهای تولید کنندگان تجهیزات دی جی در جهان مانند Pioneer، Numark، Hercules، Gemini، American Audio، Vestax،reloop ،denon همکاری میکند.

Traktor dj.4

نرم افزار ترکتور اولین بار در سال 2000 منتشر شد. نسخه های اولیه موجود Traktor DJ و Traktor Studio بودند. ترکتور استودیو نسخه با امکانات بیشتتر به نسبت ترکترو معمولی بود.نسخه 2 نرم افزار (معروف به Traktor DJ Studio 2) در سال 2002 منتشر شد. ویژگی های جدید شامل تنظیمات اسکرچ و لوپ، MIDI و عملکرد هات کیو بود بود. نسخه 2.5 که در سال 2003 منتشر شد، قابلیت تغییر تمپو گسترش داد، پشتیبانی از کنترل صدای باز (OSC) را اضافه کرد و گزینه های شخصی سازی رابط کاربری گرافیکی را اضافه کرد.در حال حال این نرم افزار برای دستگاهای کنترلر ترکتور کمپانی نیتیو اینسرونت ارایه میشود.البته امکان و مپ برای دستگاهای شرکت ها دیگر در این نرم فزار در نظر گرفته شده.

Djay.5

 یک برنامه نرم افزاری میکس موسیقی دیجیتال برای Mac OS X، Microsoft Windows iPad، iPhone و iPod Touch است که توسط شرکت آلمانی algoriddim ایجاد شده است. این نرم افزار امکان پخش و میکس فایل های صوتی دیجیتال را با یک رابط کاربری فراهم می کند . قبل از انتشار تجاری در نوامبر 2007، djay ابتدا به عنوان نرم افزار رایگان در ژوئن 2006 منتشر شد. در دسامبر 2010 این نرم افزار همچنین برای iPad، و متعاقباً برای iPhone و iPod Touch در مارس 2011 منتشر گردید.رابط کاربری آن شامل دو صفحه گردان، یک میکسر و یک کتابخانه موسیقی است که آهنگ ها و لیست های پخش iTunes را نشان می دهد. دیگر از ادغام Spotify پشتیبانی نمی کند.

djay برای iPad در سال 2011 جایزه طراحی اپل را دریافت کرد.

نرم افزارهای بسیاری برای دی جی طراحی و روانه بازار شدند. در این مقاله به چندی از مهم ترین و شناخته شده ترین آنها اشاره کرددیم. در دورهای آموزش دی جی به صورت دقیق تر به بررسی نرم افزار ها خواهیم پرداخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط