تاپ استیج

آموزش ساخت پادکست

آموزش ویدیویی ساخت پادکست با نرم افزار ایبلتون لایو

 

۸۵۰,۰۰۰ تومان

دسته بندی

توضیحات

امروزه کمتر کسی را می‌شناسیم که برای گوش دادن به موسیقی سراغ پادکست موسیقی نرفته باشد. آهنگ هایی گلچین شده ، با سرعت و صداهایی متفاوت با آهنگ اصلی و میکس هایی گوش نواز که باعث شده مخاطب برای انتخاب آهنگ مناسب حال و هوای مورد نظر سختی چندانی را متحمل نشود و مدتی طولانی را با موزیک های مورد علاقه خود ، بدون وقفه سپری کند .

learn-podcast

پادکست موسیقی چیست ؟

واژه پادکست در مفهوم کلی به گویش ضبط شده طولانی گفته می‌شود که می‌تواند در زمینه های متفاوتی باشد ‌. به عنوان مثال گفت و گوی رادیویی دو یا چند نفر یا حتی توضیحات یک نفر درباره‌ی موضوعی خاص می‌تواند نوعی از پادکست محسوب شود . موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست و برخی دی جی ها و آهنگ سازان به منظور ارتقای بازاریابی و جایگاه شغلی خود ، پادکست موسیقی را یکی از بهترین راه های مارکتینگ می‌دانند.

پادکست موسیقی به زبان ساده ترکیبی پشت هم چیده شده از چندین ترک است که معمولا ژانر های مشابهی دارند و انتقال از یک ترک به ترک بعدی به صورت گوش نواز ، نرم و هارمونیک صورت می‌گیرد. همچنین ممکن است روی هر ترک تغییراتی از جمله : اضافه کردن صدای سمپل ، اعمال افکت ، تغییر سرعت و … انجام شود که این کارها باعث جذابیت و گوش نوازی بیشتر ترک ها و ترکیبات آنها می‌شود.

تولید پادکست دی جی (DJ)

آیا تولید پادکست موسیقی کار سختی محسوب می‌شود؟ این کاملا بستگی به شما و احترامی که برای جایگاه شغلی ، گوش مخاطب و جامعه هدف شما مرتبط می‌شود. به عنوان مثال پادکست هایی وجود دارد که به عنوان مثال ۲۰ ترک همگی ریمیکس شده و بازسازی شده هستند که بسیار گوش نواز ، ارزشمند و زمانبر هستند و به نوعی نشان دهنده توانایی و تبحر دیجی یا تولید کننده این اثر در زمینه آهنگسازی ، علم موسیقی و تسلط به نرم افزار های آهنگسازی میباشد . در مقابل پادکست هایی هستند که بسیار ساده و فقط ترکیب ساده یا حتی بعضا غیر اصولی هستند که در کمال تعجب مخاطب هایی هم برای خود دارند ولی در نهایت خوب و بدی موزیک حداقل در ایران با تعداد مخاطب تعیین می‌شود.

آموزش ساخت پادکست موسیقی

برای ساخت پادکست موسیقی نیاز به اطلاعات حداقلی از تئوری موسیقی ، شناخت آهنگ و آشنایی با حداقل یک نرم افزار آهنگ سازی مورد نیاز است . نرم افزار های متفاوتی برای این کار وجود دارند که نرم افزار آهنگ سازی Ableton Live یکی از محبوب ترین نرم افزار هاست و آموزش ایبلتون در صورت آشنایی با مبانی موسیقی کاری شیرین و لذت بخش است . شما نیز همین حالا میتوانید با آموزش ساخت پادکست موسیقی موزیک های مورد علاقه خود را با ترتیب و شکل موردنظر خود بسازید و لذت ببرید.

میکس دی جی و پادکست موسیقی چه تفاوتی دارند ؟

در واقع اگر در یک مهمانی به اجرای یک دیجی دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که رسالت کاری که یک دیجی با دستگاه دیجی در یک مراسم انجام می‌دهد با پادکست موسیقی یکسان است اما تفاوت هایی اساسی ای در ابعاد تخصصی وجود دارد .

در درجه اول باید این را بدانیم که بسیاری از تکنیک هایی که در یک نرم افزار آهنگسازی برای ساخت ریمیکس اجرا می‌شود برای یک اجرای زنده غیرممکن است زیرا یک نرم افزار دی‌جی مثل Rekordbox ، Virtual DJ و … ابزار های یک نرم افزار آهنگسازی را ندارند و قطعا در ابعاد تخصصی باید پذیرفت که تولید پادکست در مفهوم حرفه ای فقط با نرم افزار های آهنگ سازی مثل Cuebass ، FL Studio ، AbletonLive  امکان پذیر میباشد .

در ثانی باید این نکته را در نظر داشت که رسیدن به یک میکس گوش نواز و اجرای تکنیک های حرفه ای نیازمند زمان و آزمون و خطا هستند و این مسئله عملا تولید یک پادکست موسیقی حرفه ای را با دستگاه و نرم افزار های دیجی غیر ممکن می‌کند مگر اینکه تنها هدف شما رکورد میکس های شما و ارائه آنها در قالب پادکست موسیقی است در حالی که این کار عملا یک میکس رکورد شده از اجرای دستی یک دی جی است و مفهومی کاملا متفاوت با پادکست موزیک دارد .

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش ساخت پادکست”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *