تاپ استیج

آموزش کامل کار با دستگاه کنترلر پایونیر DDJ 400

    • آموزش نصب نرم افزار رکوردباکس

    • آموزش اتصال دستگاه به نرم افزار

    • تنظیم کارت صدا

    • شناخت ورودی و خروجی ها روی دستگاه

    • MEMORY CUE ذخیره

    • کاربرد انواع دکمه ها

    • پد FX

    • SAVE LOOP , ACTIVE

    • RELESE FX

    • شناخت عملکرد های مخفی دستگاه

    • سند و تنظیم FX

  • بسیاری نکات آموزنده دیگر..

۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

دسته بندی

توضیحات

آشنایی با دستگاه DDJ 400

در حال بارگذاری پخش کننده...
آموزش کار با دستگاه کنترلر یکی از اولین اقداماتی است که هر دی جی باید پیش از شروع کار آن را فرابگیرید. متأسفانه در این میان برخی افراد به دلیل عدم یادگیری صحیح یا انتخاب دستگاه کنترلر نامناسب از ادامه فرآیند آموزش دی جی خودداری می‌کنند. ازاینرو آموزش کار با دستگاه دی جی ddj 400  که یکی از محبوب‌ترین کنترلر‌های امروزی است اهمیت بیشتری می‌یابد.

از مزایای اصلی این دستگاه پایونیر دی دی جی ۴۰۰ می‌توان به ‌سادگی کار با آن، امکانات گسترده برای میکس کردن آهنگ‌ها، قابلیت‌های شخصی‌سازی و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

جایگاه دستگاه کنترلر برای کار دی جی

بدون شک موسیقی جایگاه ویژه‌ای در زندگی همه ما دارد به‌طوری‌که تقریباً اکثریت جامعه زمان خلوت و تنهایی خود را با موسیقی پر می‌کنند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توسعه سرویس‌های دانلود و استریم موسیقی، دسترسی به آهنگ‌ها و خواننده موردعلاقه‌مان بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. این مسئله در کنار گسترش صنعت موسیقی باعث شده تا بسیاری از افراد به این حوزه علاقه‌مند شوند و قصد ورود به آن را پیدا کنند. یکی از حوزه‌های موسیقی که در چند سال‌ اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است، گرایش دی جی است.

به‌طورکلی دی جی به فردی گفته می‌شود که توانایی میکس کردن آهنگ‌ها، اجرای زنده و مدیریت موسیقی مجالس مختلف را بر عهده می‌گیرد. برای ‌اینکه بتوانید به یک دی جی حرفه‌ای تبدیل شوید به لوازم مختلفی نیاز پیدا خواهید کرد که مهم‌ترین آن‌ها دستگاه کنترلر دی جی است. دستگاه‌ کنترلر وسیله‌ای است که دی جی از طریق آن‌ به کمک نرم افزار دی جی آهنگ ها را با هم میکس کرده و افکت‌های صوتی را به آن اضافه می‌کند.

 

مقدمات آموزش و کار با دستگاه دی جی ddj 400

دستگاه دی جی ddj 400 یک دستگاه مقدماتی عالی برای افرادی است که قصد دارند حرفه دی جی را فرابگیرند. شما می‌توانید از این دستگاه بر روی کامپیوتر و سیستم‌عامل iOS استفاده کنید. اگر از دی جی‌هایی هستید که قصد کار کردن با کامپیوتر را دارید کافیست نرم‌افزار Rekordbox را بر روی سیستم خود نصب کنید. همچنین برای کار کردن با این دستگاه بر روی آیفون یا آیپد خود باید نرم‌افزار Djay را بر روی دیوایس خود دانلود کنید. ازآنجایی‌ که بیشتر کاربران برای فراگیری دی جی متکی بر کامپیوتر و لپ‌تاپ هستند به آموزش کار با دستگاه دی جی ddj 400 با استفاده از نرم‌افزار Rekordbox کاربرد بیشتری دارد.

راه‌اندازی و کار با دستگاه دی جی ddj 400

اولین قدم در آموزش کار با دستگاه دی جی ddj 400 آشنایی با پورت‌های متنوع آن و محل قرارگیری مناسب آن‌هاست. این دستگاه قابلیت پشتیبانی از هدفون را دارد و کاربران می‌توانند جک هدفون خود را از طریق پورت 1/8 اینچی TRS که در جلو دستگاه قرار گرفته است، متصل کنند.

در پشت دستگاه، شما می‌توانید اسپیکرهای خود را از طریق پورت RCA به کنترلر وصل کنید. این پورت‌ها در بخشی که بالای آن کلمه Master نوشته شده است قرار دارند. دقت کنید که اسپیکر سمت راست باید داخل پورت قرمزرنگ و اسپیکر سمت چپ را به درگاه سفید متصل کنید.

همچنین اگر قصد استفاده از میکروفون را دارید می‌توانید آن را با استفاده از پورت TRS که در پشت دستگاه قرار گرفته است به کنترلر متصل کنید. یکی از نکات مثبت درباره دستگاه دی جی ddj 400 ناب کنترل صدای مخصوص میکروفون در کنار پورت TRS است. به خاطر داشته باشید که صدای میکروفون از طریق پورت USB به کامپیوتر منتقل نخواهد شد. این مسئله بدان معناست که در زمان کار با دستگاه دی جی ddj 400 برای ضبط یا استریم موسیقی صدای میکروفون را نخواهید شنید.

کار با دستگاه دی جی ddj 400 از طریق کامپیوتر

همان‌طور که کمی بالاتر نیز اشاره کردیم برای استفاده از دستگاه دی جی ddj 400 باید نرم‌افزار Rekordbox را بر روی سیستم خود نصب کنید. پس از نصب موفق برنامه اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اسپیکرها و هدفون خود را به دستگاه دی جی ddj 400 متصل کنید.
  • پس از آن در سیستم خود برنامه Rekordbox را باز کنید.
  • در انتها دستگاه را از طریق پورت USB که بر روی کنترلر قرار دارد به کامپیوتر خود متصل کنید.

درصورتی‌که پس از متصل کردن دستگاه به کامپیوتر ویندوزی خود صدایی از کنترلر دی جی ddj 400 به گوش نرسید این تنظیمات را دنبال کنید:

  • در برنامه Rekordbox منو Preferences را باز کنید. سپس روی زبانه Audio کلیک کنید.
  • گزینه DDJ-400 WASAPI را انتخاب کنید.

برای بررسی صدای دستگاه‌های ورودی مانند اسپیکر و هدفون در پایین منو موارد زیر را بررسی کنید:

  • اتصال اسپیکر: DDJ-400 :MASTER
  • اتصال هدفون: DDJ-400  :PHONES

نحوه استفاده از اسپیکرهای کامپیوتر برای کار با دستگاه دی جی ddj 400

برنامه Rekordbox به شما امکان می‌دهد که به‌جای استفاده از اسپیکرهای متصل به دستگاه از اسپیکرهای پیش‌فرض کامپیوتر خود نیز استفاده کنید. این مسئله فرآیند آموزش کار با دستگاه دی جی ddj 400 را بدون نیاز به  تهیه اسپیکرهای گران‌قیمت فراهم می‌کند. برای تغییر خروجی صدا از اسپیکرهای خارجی به اسپیکرهای کامپیوتر روی آیکونی که در گوشه بالا و سمت راست برنامه Rekordbox کنار گزینه تنظیمات قرار دارد کلیک نمایید.

در صورتی که نیاز به آموزش نرم افزار رکوردباکس را دارید اینجا کلیک کنید

آشنایی با عملکرد و آموزش دکمه‌های اصلی دستگاه دی جی ddj 400

یکی از مواردی که در زمان کار با دستگاه دی جی ddj 400 باید با آن را آموزش ببینید باشید نحوه عملکرد دکمه‌ها است.

  • دکمه Play/pause: این دکمه وظیفه پخش و متوقف کردن آهنگ در حال پخش را بر عهده دارد.
  • دکمه Cue: زمانی که انگشت خود را روی این دکمه نگه می‌دارید آهنگ انتخابی شما شروع به پخش شدن می‌کند و زمانی که انگشت خود را بردارید، پخش موسیقی مجدداً به نقطه آغازین بازمی‌گردد.
  • کنترلر Tempo: این دکمه برای پایین یا بالا بردن سرعت آهنگ است و می‌توانید با آن پخش آهنگ را سریع‌تر یا آهسته‌تر کنید.
  • Jog wheel: این بخش همان مکانیزم چرخنده روی دستگاه است که وظیفه سرعت پخش  و جلو عقب ببردن موسیقی را بر عهده دارد.
  • کنترلر Cross fader: این کنترلر وظیفه تنظیم صدای هرکدام از بخش‌های پلیر دستگاه را بر عهده دارد.  Cross fader  بیشتر برای اکرچ کردن روی موزیک  بکار گرفته میشود.
  • بخش EQ: این بخش از سه ناب تنظیم تشکیل شده است. ناب پایین برای کنترل محدوده پایین فرکانس صوتی که شامل بیس آهنگ می‌شود به کار می‌رود. از ناب وسط برای کنترل محدوده وسط فرکانس صوتی که شامل صدای خواننده است استفاده قرار می‌شود. ناب بالا نیز برای کنترل محدوده بالای فرکانسی که برای صداهای ریز است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم شامل توضیحات اولیه و آموزش کار با دستگاه دی جی ddj 400 بود. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از آموزش‌های پیشرفته، استفاده از پلی لیست‌های مناسب برای مجالس و یادگیری نحوه برگزاری اجرای زنده با مجموعه کامل  ویدویی  را تهیه کنید

 

در حال بارگذاری پخش کننده...

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش کامل کار با دستگاه کنترلر پایونیر DDJ 400”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *