تاپ استیج

آموزش نرم افزار rekordbox DJ (رکوردباکس دی جی)

خرید پکیچ کامل نرم افزار رکوردباکس (rekordbox)

  • سرفصل های  دوره آموزش برنامه رکوردباکس :
  • آشنایی با تنظیمات نمایش نرم افزار
  • رکورد کردن صدا
  • تنظیمات سمپل
  • آشنایی با عملکرد سکونسر
  • ساخت سمپل
  • تصحیح تپمو در نرم افزار
  • تنظیمات لوپ
  • ساخت بانک سمپل
  • ادیت تگ موزیک
  • تنظیمات حرفه ای نمایش
  • ساخت پلی لیست
  • افکتهای صوتی در رکوردباکس
  • تنظیمات اکولایزر و میکسر
  • و…

۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

دسته بندی

توضیحات

نرم افزار رکوردباکس را بهتر بشناسیم

نرم افزار DJ Rekordbox

آموزش نرم افزار Rekordbox / آموزش رکوردباکس /  یکی از نرم افزارهای شناخته شده و معروف در صنعت دی جی است.امروزه بسیاری از دی‌جی‌ها برای اجرا یا ساخت ست لیست از برنامه رکوردباکس استفاده میکنند.حال تصمیم داریم تا به نقد و بررسی جزئیات Rekordbox، نرم افزاری برای مدیریت موزیک و آماده‌سازی ترک‌ها موسیقی بپردازیم.در دوره آموزش دی جی در این باره صحبت خواهیم کرد

در بازار رقابت شرکت های برنامه نویسی  تنوع در ارائه نرم افزارهای مختلف برای دی‌جی‌ها بسیار زیاد است.هر کدام از این برنامه ها قابلیت‌های مخصوص به خودشان را دارند. از آنجایی که این قابلیتها میتواند تاثیر زیادی در کار دی جی داشته باشد باید لازم است به خوبی این تفاوت ها را بشناسیم تا بتوانیم بهترین را برای کار خود برگزینیم.

آشنایی اولیه با نرم افزار رکوردباکس (  Rekordbox)

نرم افزار رکورد باکس  Rekordbox  یکی از نرم افزارهایی است که در طی سال‌های اخیر ورژن‌های مختلفی از آن ارائه داده شده. آخرین ورژن آن Rekordbox 6.0 می باشد. بسیاری از دی‌جی از این ورژن برای تدوین و میکس کارهای خود استفاده می‌کنند زیرا قابلیت‌ها و دسترسی‌های آن در این ورژن  بیشتر است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره برنامه رکوردباکس (Rekordbox) وجود دارد طراحی ظاهری بسیار عالی و ساده آن است.به محض نصب این نرم افزار شما می‌توانید تمام قابلیت‌های مختلف را با چیدمانی بسیار منظم و تفکیک شده بر روی صفحه نمایشگر خود ببینید از این رو کار با آن بسیار ساده است.

در حال حاضر که این مقاله نوشته میشود نرم افزار رکوردباکس Rekordbox تنها با دی جی کنترلرهای پایونیر قابل همگام سازی است.شاید در آینده قابلیت استفاده برای دستگاها دیگر با برندهای متفاوت فراهم گردد. شما با هر مدل از دی جی کنترلرهای شرکت پایونیر این نرم افزار را تست کنید. گفتنی است که طبق آزمایش‌های صورت گرفته توسط تیم تاپ استیچ بر روی چند دی جی کنترلر پایونیر انجام داده‌ایم، نرم افزار Rekordbox بازخورد بسیار خوبی داشته و علاوه بر این شما با کمک این نرم افزار دیگر نیازی به استفاده از بخش‌های سخت افزاری ندارید چون تمام قابلیت‌ها از روی نرم افزار قابل اجرا هستند.علاوه بر این، نرم افزاررکوردباکس   Rekordbox با سیستم عامل‌های دستگاه‌هایی چون مک سازگاری کامل دارد و هیچ مشکلی با اتصال دو کارت صدا ندارد.

کاربرد نرم افزار Rekordbox

آموزش رکوردباکس / شاید برای افرادی که تاکنون با نرم افزارهایی مانند Rekordbox کار نکرده‌اند در نگاه اول یک نرم افزار بسیار شلوغ با قابلیت‌ها و پیچیده  باشد.اما کمی صبوری و صرف زمان  متوجه خواهید شد که کار با آن چندان پیچیده و دشوار هم که به نظر میاد نیست.

حال نوبت به مزایای این نرم افزار است. به محض انتخاب پنل‌ها شما می‌توانید کنترل کامل نرم افزار خود را از روی یک نمایشگر دنبال کنید. درست مانند نرم افزارهای دیگر در این نرم افزار هم می‌توانید فرم (waveform) آبی یا چند رنگ را انتخاب کنید.

پس از تنظیمات اولیه نرم افزار رکورد باکس  نوبت به beatgrid آهنگ‌ها می‌رسد که شما این کار را به راحتی می‌توانید با نرم افزار rekordbox انجام دهید و در کنار آن نیز از مترونوم استفاده کنید .گاهی اوقات اصلا نیازی به شبکه کردن آهنگ‌ها (grid) نیست زیرا خود دی جی کنترلر پایونیر به کمک نرم افزاررکوردباکس   Rekordbox بهترین آنالیز را برای آهنگ‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخت افزاری در دستگاههای پایونیر که بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر برندها داشته است بخش سخت افزاری افکتهای صوتی  FX است. برای هر کانال شما می‌توانید Color FX را مشاهده کنید که استانداردهای بسیار زیادی بر روی آن تعریف شده است .به کمک آن می‌توانید از بسیاری از قابلیت‌ها مانند/Filter  pitch و … بهره‌مند شوید.

یکی دیگر از بخش‌های کاربردی نرم افزار رکورد باکس، بخش sampler است که شبیه به نمونه SP-6 در نرم افزار Serato طراحی شده است و دارای ۴ بانک که شامل ۱۶ خالی مختلف است را دارا می‌باشد.امکان کار کردن با این پدها بر روی نرم افزار بسیار ساده است.شما با نشانه‌گر ماوس می‌توانید تنظیمات مختلف را انجام دهید.علاوه بر این قابلیت sequencer نیز بر روی این نرم افزار لحاظ شده است که یک قابلیت خاص و منحصر به فرد در نرم افزار رکوردباکس می باشد..

قابلیت sync و Beatmatching

قابلیت Beatmatching جز قابلیت‌هایی است که در اکثر نرم افزارهای دی‌جی‌ وجود دارد. توسط آن می‌ توان دو موزیک را با سرعت‌های مختلف بیت با یکدیگر تطبیق دهید. در نرم افزار Rekordbox این قابلیت دارای دو قسمت sync و master نیز می‌باشد.این دو بخش بر روی هر کدام از deckها تعریف شده است تا کاربر بتواند از قابلیت‌های جزئی‌تری برای اجرای یک میکس بسیار حرفه‌ای استفاده کند.

 

نرم افزار رکرودباکس برای چه کسانی مناسب است؟

آموزش نزم افزار رکوردباکس / به طور کلی نرم افزار Rekordbox یکی از نرم افزارهایی است که اگر یک بار با آن کار کنید قطعا به آن علاقه‌مند می‌شوید .قابلیت‌های متعددی که طراحان این نرم افزار برای شما در  نظر گرفته اند همگی کاملا کاربردی هستند.از کراس فیدرهایی که به کمک آن امکان پخش دو آهنگ را می‌دهد گرفته تا تنظیم سرعت و بالا بردن آن همگی کمک می‌کند تا نهایت خلاقیت در اجرای شما ایجاد شود.

از طرفی نرم افزار Rekordbox امکان جستجو سریع در بخش browser را حتی برای دستگاه‌هایی چون آیفون فراهم کرده است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواهتان برسید. پس اگر کار دی جی  را تازه آغاز کرده‌اید حتما یک بار نرم افزار Rekordbox را تست کنید.هرچند در نگاه اول کار با این نرم افزار ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار و پیچیده به نظر برسد اما با پلتفرم‌ها و قابلیت‌هایی که پایونیر برای آسان کردن مسیر دسترسی کاربر در نظر گرفته است شما می‌توانید بهترین‌ها را با این نرم افزار تجربه کنید.

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش نرم افزار rekordbox DJ (رکوردباکس دی جی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *